Enköping

I onsdags morgon började våran roadtrip ner mot Enköping för att överraska Jonas mamma Karin. Jag började köra ner till Umeå där vi hämtade upp Roberts (jonas bror) tjej Linda. Där åt vi även på frasses i Ersboda. Efter maten körde vi till Elin och jag hämtade min kamera och fick kramas med Isak lite. Det tog ett tag innan han kände igen mig men sen gick de som smort.

Efter Umeå så körde Jonas hela vägen. Vi stannade i Ö-vik för att tanka men annars så körde vi i ett. Jag och Linda var sjukt trötta men kunde inte sova så vi satt å fnissade och levde rövare i baksätet. Då vi blev less så körde vi billekar. Skulle säga namn tex. Linda och sen skulle nästa nåt namn som började på a tex. Astrix så man försökte ju hela tiden sätta dit varandra.

När vi väl var framme så skrämde Robert Lind (Karins man) skiten ur henne. Vi körde upp på gården och hon blev livrädd då de kom en okänd bil och körde upp. Robert bad henne kolla ut genom fönstret men hon var nära att slå honom. Då vi sen kom in genom dörren var hon i chock och fattade nog inte riktigt vad som hände då vi fyra klev in och sa "tjena". Tog henne säkert en timme innan det släppte och hon kunde le och prata igen. Ni som vet hur Karin är så pratar hon sjukt mycket. Då fick vi äntligen en kram och hon kunde skratta.

Vi var alla sjukt trötta så vi gorde oss några kvälls mackor och sen blev de sängen som hägrade.

På morgonen så var jag och Jonas uppe långt föra Robert och Linda men efter många om och men så tog vi oss iväg på en sightseeing och Isabelle fick vara våran guide. Isabelle är Robert och Jonas syster så vi drog mot Västerås och var in på MediaMarkt och Nisses. Efter det åt vi på Burger King och satte sen bilen mot centrum där Jonas föreslog att vi skulle bowla. Jag var sjukt dålig, jag som en gång var helt okej på att bowla.
Efter ett tag så kom även Thomas dit, Henric Bäckströms bror och gjorde oss sällskap.

Därefter for vi hem och såg Lyxfällan och Fuskbygge. Det blev även nån kvällsmacka, klippte Robert och sen var vi lika trött igen så det blev sängen. Vi skulle ligga och prata igårkväll jag och Jonas men jag somnade så sjukt fort, då jag hade ont i huvudet.

Då jag vaknade imorse så höll jag på att sprängas, min huvudvärk var sjukt mycket värre än igår och jag fick en tablett av Karin och gick sen tillbaka till Jonas och väckte honom.

Nu har vi ätit frukost och jag tänkte att jag kanske måste uppdatera min blogg.
Jag ska flirta med Isabelle då hon kommer hem från skolan och få lite bilder från hennes kamera som hon hade med igår. Hon har nämligen köpte en ny system kamera.

Nu babblar Karin i köket om att hon ska koka kaffe och frågar om jag skriver sanningen om att jag har världens bästa svärmor. Så nu är det skrivet i sten och går inte att ändra!
Imorgon fyller hon år och då blir det tårta så vi ska baka ikväll.

Nu ska jag sminka mig så jag ser levande ut och sen ska jag och Jonas hitta på nånting roligt eftersom han har lånat ut bilen till Robert och Linda som skulle till Köping till nån kompis åt Linda.

På återseende med bilder!


Kommentarer
Postat av: hanna

åh, gud va kul med roadtrip :D jag blir riktigt avis, hade också velat åka iväg och ha lite kul :)

2010-03-13 @ 02:52:01
URL: http://sensuella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0