Bilmek?!

Jajomen, det trodde ni inte om mig va? Idag har jag och Jonas varit i garaget och fixat i bilen från klockan 15.30 till i stort sett nu. Då bortser jag från att vi var in till stan med Viktor och Joel för matintag.

I måndags kopplade vi loss avgassystemet i Jonas bil för det måste svetsas om eftersom att hans nya turbo inte ser likadan ut. Så där var jag från 14-19 i måndags och idag har vi nämligen kopplat in en iphone interface (läs adapter) till hans iphone så han kan prata i telefonen via stereon och lyssna på musik från sin iphone. Detta eftersom att vi inte hade ett skit att göra idag pga att bilen inte går att köra. Det har gått riktigt bra med interfacen. Då vi senare öppnade upp förardörren för att dra ut alla kablar eftersom att högtalarna där hade lagt av så var de lite krångel. Där fick vi ta hjälp av Viktor som lödde ihop de trasiga kablarna och fixade det. Därefter skulle förstås allt tillbaka där det var, vilket typ var monterat på plats men de gick efter många om och men.

Äntligen klar, tänker Jonas då jag kommer på att vi kanske borde koppla in mikrofonen till telefonen. Självklart hade han satt fast alla lösa delar under ratten så det var bara att koppla lös IGEN (för en fjärde gång) och sedan öppna listen längs förardörren. Det gick rätt smidigt, tog bara 10 minuter och nu fungerar allt klockrent! Det som saknas är nu själva hållaren för hans iphone. Men den är beställd och kommer snart med posten.

Nå bilder på allt krångel kommer det bli. Jonas är nämligen testpilot på dessa grejer (därför är det taget massa bilder) så det fanns inga garantier på att de skulle fungera men vi är ju proffs (läs envisa) så det fungerar själklart.




Nu är det Sagan om Konungens återkomst som gäller,
sen har min älskling äntligen sett alla filmerna!
Till helgen blir det jobb igen och det passar ju alldeles
utmärkt att jobba kväll då Jonas jobbar natt.







Kanske det mest ointressanta inlägget men va fan, JAG BLOGGAR JU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0