från 40 graders feber till kuksugrör

Skulle lägga bloggandet på hyllan ett tag sa jag men jag kan inte hålla mig.
Har egentligen inget att skriva. Har legat i 40,5ºC feber ett dygn och
innan och efter det legat sjuk i 38ºC feber. Mina möbler bor just nu
i släpet eftersom jag inte haft nån som helst ork att plocka ur.
Inte heller min far eftersom han har regnbågshinne inflammation
och har riktigt jävligt i ögat sitt.

I fredags var jag hem till mamma och där var min
 moster Solveig och hennes man Åke. Där vankades plankstek!
Senare på kvällen åkte jag med Jonas hem till honom och dit kom
Jolla, Mange, Viktor, Fredrik och Jenny. Vi såg så ska det låta, singing bee och lite
let's dance.
Jenny blev sugen på att se Mamma mia! Så Jonas fixade
hem den och vi satte oss alla och såg förutom Jenny, hon somnade! =)

Igår drog Jenny, Fredrik, Jonas och jag till Luleå för Jonas skulle kolla
på en ny kyl och frys. Det blev mat och sen tvingade jag och Jenny in grabbarna
på kärleksbutiken och i slutändan var det Fredrik som handlade.
Han köpte nå kuksugrör och var mega stolt!

Mot storheden för systembolaget och ica Maxi sen bar det hemåt.
Jag hade lovat Jonas att jag skulle göra min goda laxpudding åt honom
nån gång så det blev det till middag och vi bjöd över Ersson och Jenny.
Hon hade gjort en kanongod dessert...Lätt och god!

Mätt och belåten slår vi oss ner i soffan och ser att nån film med
Will Farell går på canal+ så den ser vi och jag är irriterad på att jag
inte får se Min stora kärlek som går på 3an. Men vi såg klart filmen och slog på
min film sen och då hade den precis börjat. VILKEN TUR!! Jag som trodde
den började 21.00 men den började 21.35. Så när den var slut väckte Ersson
Jenny och dom gick hem till sig och vi gick och la oss.

Idag har varit en SLÖÖÖ dag. Har inte gjort ett skit alls.
Sett film, film och hockey.

Vid 23.00 gick jag upp till pappa och sitter nu här och skulle hjälpa lillebror
med nå religions läxa. HAHA skrattade jag inombords! Jag som gick på HELA 3
religionslektioner under gymnasiet och fick IG på de enda prov jag skrev
men ändå fick G på kursen skulle hjälpa lillebror. Inte sitter ju högstadiet religionen
fast speciellt bra. Då var man lika "intresserad" av det som man är nu. INTE ALLS!!!

Hjälpte honom så gott jag kunde och sen ser jag att han har fått en läxa i HK.
"min lägenhet" heter den. Kommer ni ihåg den?
Man skulle gör sin egen lägenhet, Inreda och möblera, allt från skurtrasa till
köksredskap skulle finnas med. 30 000:- får dom använda.

SÅÅ kul att jag sitter och i stort sett kollar ut möbler och grejer på Ikea åt min bror.
Har lovat att hjälpa honom mer imorgon med den där läxan! Gud jag sånt där
är ju riktigt kul, iaf nu när man inte har läxan själv!

Imorgon ska jag åka med pappa in till stan då han far på rikbandyn och jag ska
in på Max och prata med Ann om hur och när jag ska börja där. Hade velat gå på stan
och käka lunch efter det med Johan men han var bortbokad och Maria
hade heller inte tid. Så jag har fått boka Johan på tisdag om det inte blir att börja
jobba redan då.

Nu sitter min pappa och plingar gitarr och de är hur underbart som helst
att lyssna på idag. Får en såndär bra-ig känsla i kºroppen. Som när jag
var liten och han kom in på morgonen och väckte mig genom att spela
gitarr för mig. Nu ska jag dra mig mot sängen om jag ska orka upp imorgon.

Måste fixa mig en skärm, ett tangentbord och en mus till min egen dator
eftersom jag har en stationär och få allt på plats här i mitt "rum" hos pappa.
Sen ska jag börja mitt liv igen och blogga som jag aldrig bloggat förr!

Sov gott!


Kommentarer
Postat av: Karolina

Tack för uppdateringen om ditt liv! =) Kram!

2009-03-09 @ 06:44:00
URL: http://kexxet.blogg.se/blogga
Postat av: hanna

jag tyckte visst du hade en jävla lång bloggpaus ;p jag har saknat dina inlägg, so keep up the good work ;)

2009-03-09 @ 15:27:33
URL: http://sensuella.blogg.se/
Postat av: isabelle

aaa.. tänkte ju såklart på kära linus. men det kändes komplicerat, saknade en bild på honom. Får kompletera en annan gång. men han är min ju också bror, men .. han får komma med resten av familjen.

2009-03-09 @ 23:28:51
URL: http://isabellestroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0