dålig update, sorry men här har ni en

Jag är såå dålig på att uppdatera, måste skärpa till mig. Jag har egentligen all tid i världen men jag är lat (?)

Lördagsnatten behövde jag inte hämta mamma och Stefan, var dock irriterad på dom eftersom dom hade kunnat ringa och säga det lite tidigare istället för att väcka mig då dom kom hem. Hur som haver så åkte jag till Jonas, sov där och på morgonen drog jag till pappa och tog på mig skotergrejerna, sedan tillbaka till mamma igen och lämnade deras bil, tog min hjälm och skoterskor. Strax därefter hämtade Jonas mig hos morsan och vi drog upp till Bredåker. Där tankade vi skotrar, drog ut dom ur garaget och startade dom. Sedan bar det av mot (va det då hette). Där pimplade Jonas, Killian och farfar. Jag och pappa höll på en bit bort med elden så vi kunde göra souvas på muurikkan. Pappa var tvungen att köra tillbaka farfar eftersom dom har en liten valp som han inte kunde lämna så länge ensam. Lillebror var och körde skoter så jag tog farsans ski doo mach Z 800 och blåste om honom. =) Killian var helt överlycklig att få köra skoter och ville inte åka hem. Dessutom fick han sig en liten fisk då han pimplade. Sen for vi tillbaka och ställde in skotrarna igen.

Jonas fick den brillianta idén att fara och tvätta bilen, vilket vi gjorde men eftersom det var kö till gör-det-själv-hallen hann jag somna så Jonas tvättade bilen själv. Kände mig rätt taskig men jag var helt död, hade ju knappt sovit under natten. Kom till Jonas vid halv 2 och vi gick och la oss efter 4 och klev upp 8.30. Därefter for vi på chili chili och köpte hem mat och bara slöade.

Måndag klev jag upp 10 och la mig i soffan och såg lite serier men insåg vid 13.00 att jag borde gå å duscha och fixa mig eftersom vi skulle till Piteå på Emriks 60års "fest". Så vid 5 kom mamma, Stefan och Wilma och hämtade mig och vi for till Piteå. Det var riktigt trevligt att träffa kusinerna, speciellt Karro som man träffar sådär två gånger per år, kanske tre om man har tur. Martin var också kul att träffa och så hade han sin tjej Annika med sig, riktigt trevlig brud! Efter massa smörgåstårta, gräddtårta och surrande skulle vi fara. Självklart blev jag sist ut och dom fick vänta på mig för att alla skulle prova mina skor. =)

I tisdags satte jag mig vid datorn för att spela The Sims 2 som Jonas så snällt fixat hem åt mig, med massa expansion packs men helt plötsligt ville datorn bara starta om så jag blev less eftersom jag inte hade sparat och satte istället igång med att dammtorka, dammsuga å skura Jonas lägenhet. Jag har till och med rensat skafferiet och torkat ur där. Kände mig riktigt duktig. Sedan skulle jag byta matta under soffbordet men självklart väger Jonas marmorbord en heeel deeel. Det tog mig 15 minuter att bara lyfta bort det från mattan och sedan 15 minuter till att få dit bordet då jag väl hade bytt matta. Hur som haver blev det riktigt snyggt, så jag slängde mig i duschen och strax efter det kom Jonas hem för att hämta kläder och ombyte eftersom han hade bandy och pappa kom och hämtade mig för vi skulle till farmor och äta.

Igår tänkte jag slöa tills jag skulle jobba 16.30 men Johanna hörde av sig så jag drog in till stan och fikade med henne och Robin, det var riktigt trevligt. Robin gick hem efter fikat och vi gick på lindex eftersom jag hade presentkort kvar där sen i julas. Hittade mig en ny ögonskugga, mascara och en nagellack. Kvinnan i kassan slog in fullt pris 130:- för mascaran fast den gick på 60:- så jag fick tillbaka 70:- i kontanter. Då behövde inte det vara låst 70:- på presentkortet och det gjorde ju inte mig nånting =)

Därefter gick jag till jobbet och pappa, Killian, Marcus och Jonas var in för att lämna Jonas bil till mig så att jag skulle ta mig hem klockan 1. Väl på jobbet stod jag i drive in som vanligt, och när jag tar emot en bil tycker jag att personen säger "hej Ida" men jag var lite osäker. Ser dock när bilen kör fram till luckan att det är Hence, så jag frågade hur han visste att det var jag. Då sa han att han hade sett Jonas bil och nån tjej i långt brunt hår.. haha, hence är rolig och inte långt därefter så kör även Rickard in i driven. Trevligt med folk man känner.

Insåg då jag kom hem att jag har glömt jobbnycklkarna på jobbet. Låter dock konstigt eftersom jag borde låst men de gjorde Veronica. Så jag måste in till jobbet imorgon och kolla om dom är där för Rickard sa imorse att han inte kunde se nån nyckelknippa men jag är säker på att jag har glömt dom där.

Nu sitter jag här och gör ingenting alls, ingen nytta. Hade tänkt se Twilight igen men jag vet inte (?) dock var den riktigt bra. Kanske ska göra mig lite sallad till lunch eller nåt. Jag har ingen aning om vad jag ska hitta på idag. Hade velat ha Jonas bil och far till stan osv...Men tydligen kunde inte gubben som skulle köra köra så det blev Jonas som fick köra idag.

Imorgon ska jag dock på få ta bilen (sa han i natt då jag väckte honom iaf) så jag Johanna och Robin kan åka till Luleå och sen hämtar vi Jonas då han slutar jobbet 15.00.

Ha en trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Karolina

Nu händer det verkligen inget här på bloggen! Dags för lite uppdatering tycker jag! kraaam!

2009-04-07 @ 06:40:07
URL: http://kexxet.blogg.se/blogga

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0