fiasko!!!

Satan, lovade ju en update men har helt glömt bort och jag har inte haft tid. Har varit och kollat på syrran och hon var ju riktigt duktig. Hon måste bara tuffa till sig lite. Sen tog jag med mig henne hem och vi körde lite handboll och jag hjälpte henne installera och fixa nå spel på datorn.

Väl hemma kom Lena och hon och mamma planerade inför Olles 80års fest. Riktigt intressant. Sedan blev det go middag som Stefan hade gjort. Vad det var för kött vet jag inte men mört som bara den och med godsås, klyftpotatis och sallad.

Precis när vi ätit färdigt kommer Christer och Carina förbi. Då blir det att dom dricker massa vin och planerar Norge-resan. Sen slår klockan 20.00 och det är dags för melodifestivals finalen!!! Vi har alla ganska blandade åsikter om låtarna men kommer överens om att i stort sett vilken låt som helst kan vinna. Lena och jag är inte alls förtjust i Petra Mede som programledare, hon tar över för mycket och säger olämpliga saker. Hur som helst såg vi alla 11 bidragen, tycker att det var dåligt att Molly Sandén bara fick 2 poäng, hon förtjänade mer.

Efter internationella juryn och juryn har röstat leder Måns Zelmerlöw och jag är glad men vad gör då svenska folket? Jo dom röstar fram La Viox som vinnarlåt och hon sjunger ta mig fan på grekiska. Nej, vi sitter alla 7 i soffan som förstenade och jag är förbannad. Hur kan dom rösta fram den som vinnare????!

Vem höll ni på igår?

Efter det skjutsade jag hem Lena, Christer och Carina till björns och drog till Sävast sen. Jag har ju världens tur. Jonas är i Enköping hos sin mamma som fyllt 50år så jag får låna hans bil. Åhh den är så skön att köra. Han hade fått ett sms från nån polare "satan vad du kör ;)" Vem tror ni satt bakom ratten och körde om taxin? HEHE, hade jag haft pengar hade jag fan köpt hans bil, då han fixat alla problem.

Väl i Sävast får jag sms av Johan som har problem, han är tydligen riiktigt packad. Jag åker till honom för att hjälpa honom. Han har bowlingmatch klockan 15.00 idag så jag hoppas han mår bättre idag. Ja man får ju skratta åt honom, han är världens roligaste människa. (som jag känner)

Hur som haver tog jag mig därifrån 4.30 och somnade strax efter 5 så jag är lite trött nu. Har lovat pappa att hjälpa honom städa kåken eftersom Marcus ska ha nån Fransk pojk Kilian som ska bo här i 12 dagar. Tydligen har dom nåt utbytes student grejs på sin skola så alla i klassen har varsin fransk elev. Och dom har själv varit ner till Frankrike och bott hos dessa elever. Tror det kommer bli riktigt roligt, man måste bara lära sig prata lite bättre Engelska för att göra franskan ett försök kan jag fort glömma. Jag kan två meningar =)

Kanske att jag hinner till stan och kolla Johans match också, jag måste tanka bilen. Usch va tråkigt, de är så mycket roligare att köra. Så roligt att jag skjutsade Marcus helt frivilligt till Piteå i fredags. Åh, i fredags var jag riktigt flitig.

Sov hos mamma den natten och på morgonen hade jag inget att göra innan jag skulle hämta Wilma kl 13.00 på skolan så jag dammsög kåken, städade toaletterna och plockade ur diskmaskinen och plockade undan grejer som låg lite här och var. Efter det hämtade jag Wilma och vi mötte mamma i stan och gick på Dagoberts och käkade. Jag köpte då ett tangentbord och en mus. Så underbart att skriva på.

Därefter skjutsade jag Macke och när jag kom hem fortsatte jag vara flitig med att hänga tvätt hos pappa, stryka och dammsuga samtidigt som jag såg Let's dance och Singing bee. Tvättade bort all tvätt, hela 3 maskiner. Sen var jag ju tvungen att fixa till i mitt rum där det ser ut som faan. Flyttade om möblerna som dom skulle stå, fixade undan lite kartonger så nu kan man leva i rummet i alla fall. Ska packa upp alla kläder och lägga i byrån, ta upp lite saker från endel kartonger som jag kan använda. Sen måste jag och pappa rensa förrådet så jag får in lite kartonger där också.

Nej, nu ska jag göra ett ryck och göra mig själv klar, äta nåt och försöka hinna med matchen till 15.00.
Jag är nog världens mes, jag har tankat ett ex antal gånger men jag är alltid lika nervös varje gång jag ska tanka. "tänk om jag gör fel?" JA, jag vet att de är Diesel jag ska tanka men ändå?! Usch gruvar mig jämt för att tanka, jag ska då vara snäll å dra i full tank åt honom, jag har ju fått låna bilen.

Hoppas ni haft en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0