2008

Vet att de är lite sent ute med denna lista men jag
är inte alls trött, hittade den på Marias blogg och har inte
speciellt mycket att skriva om.


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Jag firade min första jul (som jag minns) tillsammans med både mamma och pappa

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Hade nyårslöftet gå ner i vikt, kan inte säga att jag höll det, nej.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, Elin fick ju Isak. Världens underbaraste grabb.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej

5. Vilka länder besökte du?
Haha, har fan inte varit utanför Sverige under 2008, inte ens till Norge.

6. Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
Finns flera saker som jag inte kan nämna här så ja.

7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid att minnas?
2 Februari - min första födelsedag utan föräldrar och endast Mattias
26 Mars - Jobbade min första dag på Max
27-28 Maj - Var med på Elins förlossning
16 Augusti - Mattias fyllde år men var på 60 års kalas hos hans morbror
23 december - lilla julafton med farmor, farfar, Marcus, pappa och Mattias.
24 december - Första julaftonen med både mamma och pappa (som jag minns)

8. Vad är det bästa som hänt dig år 2008?
Både mycket och lite hände under 2008, allting lixom bara flöt på.
Men Elins förlossning var det allra bästa!

9. Största misstaget? 
Tog mitt och Mattias förhållande förgivet.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inte skadat mig allvarligt, men magsjuk var jag innan jul.

11. Bästa köpet?
Bokhyllorna till alla Mattias filmer och tvbänken. (vilket han fick behålla)

12. Vad spenderade du mest pengar på?

Förutom hyror och sånt tråkigt, så en ny garderob av underkläder.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Då jag fick se Isak för första gången. Jag var så lycklig att jag inte kunde gråta, tårarna ville inte komma. Men sen på natten då jag väl var hemma och lagt mig ner i sängen och tagit in allt. Då kunde jag inte sluta gråta och Mattias fick kasta ut mig ur sovrummet.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Oj, jag är så dålig på detta me låtar, lyssnar mest på gamla godingar men Hero - Charlotte Perelli (?)

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det vet jag inte? Jag var nog ledsnare pga många olika faktorer vilket jag inte tänker ta upp här och nu, eller nånsin.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat, pratat med min sambo, gjort mer saker tsm med Mattias.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Varit så negativ, bråkat med Mattias, tränat osv.

18. Hur tillbringade du julen?
Hemma hos mamma med Stefan, Wilma, pappa, Issa, Anne-lie, Barbro, Kia, Anders, Martin och Matte

19. Blev du kär i år?
Nej, jag önskar jag kunde blivit kär på nytt i min dåvarande sambo, då hade det inte slutat såhär...=(

20. Favoritprogram på tv?
Greys Anatomy, Desperate Housewives, Gossip Gril, Heroes, Ghost Whisperer, Kyle XY mfl.


21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?

Jag hatar ingen, men ogillar många. Jo det finns en speciefik person ja. Tänker inte hänga ut honom/henne här.

22. Bästa boken du läste i år?
Tror inte jag läste en enda bok 2008? Jag har mina bokperioder och jag har inte hittat nån bok jag fastnat för.

23. Största musikaliska upptäckten?

Jag Kan sjunga litegrann iaf, är inte helt tondöv (?)


24. Något du önskade dig och fick?
Flera flera saker...

25. Något du önskade dig men inte fick?
Jo, man kan ju inte få allt i livet.

26. Årets bästa film? 

Oj jag ser massor av filmer, kan inte välja nån specifik.

27. Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Jag var med Mattias och åt på Harry's sedan var vi och såg We own the night på bio.


28. De bästa nya människorna du träffade?

Jobbarkompisarna på Max. Isak, Linn, Emma, Erika och Belinda. (lillisak också såklart)

29. Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Alldeles för negativ


30. Vad fick dig att må bra?

Mattias, mamma och pappa

31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Zac Efron

32. Vem saknade du?
Wilma, Farmor, Marcus mfl.
Mycket pga. att jag bodde i Umeå

33. Favorit månad?

Maj

34. Vilka blir dina nyårslöften?
Har inte nåt nyårslöfte så det blir lätt att hålla i år.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hör du du! Ska du inte komma ihåg min födelsedag va!?

Det var då själv fan. :(

2010-03-13 @ 14:09:20
Postat av: Bror

32. Vem saknade du?

Wilma, Farmor, Marcus mfl.



Ja! :D Nu blev jag glad. Ja, min födelsedag blev väl som alla andra dagar though. Men ändå...

2010-03-13 @ 14:14:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0