Helgens roliga gäster

Ja, att jobba 37 timmar under 3 dagar är väl ingen höjdare men vissa gånger är det riktigt trevliga, roliga, korkade gäster.

Fredagens bästa: En kille runt 25 år, såg rätt bra ut, bryter på skånska och jag är såld med en gång. Han hade beställt ett friscomål med coca cola. Han håller upp plånboken och jag ser hans studentleg och frågar om han vill ha en dip? Han börjar med "nja eller nej de får räcka" men när jag säger att vi bjuder på en dip och plusmeny till studenter så skiner han upp som en sol och säger "då slår vi på stort med smält ost, green & Garlic och din favvo dip" jag som är helt såld på våran Sweet&hot rekommenderar den och när han fått maten vänder han sig till sina polare och säger "KÖKSCHEFEN är bäst på de här stället".  Det där gjorde att resten av kvällen och natten var helt okej att jobba.

Lördagens korkade: En man i 30-35års åldern vill ha det största mål vi har och jag säger förstås "De luxe" och han frågar om det är lök på och jag svarar ja. Bra säger han och när jag har gjort  burgaren och ska ta betalt vill han även ha Chilicheese och lökringar och jag förklarar att det tar ungefär 2 minuter. Då blir han knäpp och skriver "DÅ FÅR DET VARA"

En kvinna kommer in och får ett low carbmål och sedan kommer denna karl tillbaka och frågar då vad alla burgare innehåller. "Hot chipotle är det lök på den?" nej, men det är lökringar svarar jag. "va? men om det inte är lök på en burgare så får det inte heta hamburgare, för på en hamburgare är det bröd, kött och lök, då får det heta hamburgare" "Ja, endel av våra burgare har helt enkelt inte lök men du kan ju välja någon med lök", ger jag som förslag. Då säger han att friscoburgaren är ju god men då är det ju ett äckligt bröd "kan man byta bröd?" självklart svarar ju jag men han blir irriterad och säger "när jag var in för två veckor sen fick jag inte byta bröd, men då var det inte du utan nån kille" det låter ju helt sjuk eftersom att man alltid kan byta bröd och göra om våran burgare i stort sett hur man vill. Sen säger han 2 månader sen. Tror inte att han var riktigt frisk.

"jag vill ha ett skrovmål", säger han då. Dum som jag är säger jag att det inte är lök på ett skrov men att jag gärna kan lägga till lök om han vill ha det och det gick han med på. Väl i kassan hos Isac vill han samma som denna gång ha chilicheese och lökringar (fast han skulle beställt det hos mig) men när han kollar på kvittot har ju Isac slagit in extra lök 3:- eftersom det inte ingår på burgaren och karl blir vansinnig och skäller ut Isac. Eftersom att han inte ville betala för löken skriker han "nej nu skiter jag i det här, ge mig pengarna mina tillbaka" så där står jag med först en de luxeburgare och nu ett skrov som ingen ska ha + lökringar och chilicheese! VILKEN KORKAD KARL!

Dagens surkärring: Hon var väl si sådär 45-50 nånting och ville endast ha en mellan pommes och kom in 15 minuter innan stängning. Jag friterar hennes pommes och när jag ger dom till henne säger jag "nu har jag inte saltat pommeserna men om du vill ha salt finns det där" (pekar mot tillbehörsstationen) "VA?" säger kvinnan "det kunde du sagt från början, jag vill ha salt på mina pommes" "självklart, säger jag men eftersom vi har rengjort pommesuppkastet så saltar vi inte pommesen efter 22.30 men vi har ju salt om du vill ha" "jag vill ha salt" upprepar denna kvinna. "nog kan jag salta dom om du vill" hon lyssnar inte på mig och höger rösten och säger "nu är det för sent, hör du inte vad jag säger, du får köpa tillbaka dina pommes, jag ska inte ha dom om jag inte får salt"

Jag förstår mig inte på endel människor, är det skillnad på om jag saltar dom med mitt salt eller om hon saltar med saltet vi har i tillbehörsstationen. Jag erbjöd mig till och med att salta dom åt henne?

Nåjå, nu ska jag gå och duscha sen sängen för imorgon måste jag flyttpacka och vilka all tvätt. Vill du hjälpa mig Erika? *pik*

Hur har eran helg varit?

Kommentarer
Postat av: Erika

Du, nog hade jag kunnat hjälpa dig om det inte varit så att jag jobbar tomorrow. Men nu gör jag det. Och innan hinner jag icke. Sorry. Men visst, liiite skadeglad är jag bara för att jag vet hur pissigt det är att packa ihop sina grejer. att packa andras har jag inga problem med :)

Lycka till med att "ta dig för" att göra det!

2009-02-23 @ 01:36:23
URL: http://www.metrobloggen.se/surpuppa
Postat av: Karolina

Jaa, vilka kunder det finns ibland. Dom har inget bättre för sig än att jävlas med andra. Själv har jag legat däckad med influensa hela helgen och verkar aldrig bli bättre. Ska till Vårdcntralen förhoppningsvis idag och se om jag kan få en mirakelkur! kram!

2009-02-23 @ 08:11:50
URL: http://kexxet.blogg.se/blogga
Postat av: hanna

ida du är så grym du, toppoäng! men va fan har du för efterblivna kunder? :O men en sak fatta jag inte riktigt.. han får ju bara en dipp gratis med studentkortet, right? vafan tog han tre dipper för då? eller betalade han för de två andra?

2009-02-23 @ 15:53:41
URL: http://sensuella.blogg.se/
Postat av: JOhan

2009-02-23 @ 17:10:36
Postat av: Johan

Kanske ska skriva nått också. Jävla tur att jag inte jobbar på Max...hade suttit i fängelse nu om jag hade gjort det! Cred till dig Ida som inte misshandlar dom

2009-02-23 @ 17:13:18
URL: http://nogg.se/marshall

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0