Elin & Isak

Gjorde mig klar imorse och precis när jag skulle blogga kom posten och ett brev från A-kassan med massa jidder
så jag blev tvungen att ringa dit. Tror ni inte jag fick sitta i telefonkö i 23 minuter för ett samtal som tog mig 1½ minut?!!!!!
Jag hatar telefonkö och skit och pappa ringde samtidigt så jag fick ringa upp honom.

Självklart skulle han prata hur länge som helst så jag fick stressa till vårdcentralen och för ett nytt recept till mina p-piller och sen in på apoteket. Hade sån himla tur på Vårdcentralen, ingen hade tid för mig men precis när jag skulle gå ropade hon i receptionen på en barnmorska som kom gående och frågade om hon bara kunde skriva ut ett recept till mig. Vilket tog 1-2 minuter. YEY!!

Ingen kö på apoteket, JIPPI! Då blev jag tidig in till stan. Skulle möta Elin på Nicole kl 14.00 men hon koom till Max 13.40 och då hade jag bara väntat 10 minuter. Då gick vi upp till bussgods för att hämta ut ett paket hon hade fått och sen blev det Maxim för mat.

När vi var mätta och belåtna med många nya kort i kameran begav vi oss in på lindex för att kolla om dom hade några snygga underkläder. Har ju fortfarande 250 kr kvar från i julas på presentkorten men jag hittade inget så vi gick in på Ingrids och där spenderade jag 600kr på en ny bikini. Nu ska jag inte handla nåt mer sa jag till mig själv men Elin lurade in mig på skopunkten och där blev jag KÄR i ett par skor. 399:- men köp 3 betala för 2 så när Elin blev lika kär som jag i samma par skor köpte hon dom också och jag fick ett extra par på köpet. Så jag fick 2 par skor för 400:- VIKET KAP! Jag som hatar att köpa skor.

Varför ska man alltid hitta massa grejer man vill ha när man ska spara pengar? Måste betala A-kassan ca 1900:- som jag har fått retroaktivt eftersom jag fick avslag i november fast jag inte skulle fått de så nu måste jag ju betala för november - mars månad.

Efter de slösade pengarna gick vi upp på clas olsson som vanligt och sen på donken för att Isak skulle äta. Tror ni att jag och Elin kunde motstå varsin cheese? Nej, skulle inte tro de! Sen blev det bussen hem till Elin och där är jag fortfarande. Blir att sova här i natt så vi kommer nattuggla här.

Just nu ser Elin på Andra Avenyn och det är inget jag är så förtjust i så jag passade på att underrätta mina trogna läsare om vad jag har gjort idag. Om det skulle vara så att Elins dator vill funka att få in mina bilder från kameran ska jag göra ett fotoinlägg senare så håll tummarna! Om inte annat får ni det imorgonkväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0