Linser

Jag var som sagt å kollade synen igår. Killen sa då att jag inte ens klarade körkortsgränsen..=)
"du kör väl inte bil?" började han med att fråga. "Jo, jag kör bil" svarar ju jag. Så jag fick inte köra bil eftersom min syn var så dålig. Jag fick linser med en gång för att kunna köra bil å sen en remiss upp till Ögon för att kolla ännu mer ingående. Tydligen har min syn försämras så mkt på så kort tid för att jag skelar, men han tyckte att ögonläkaren skulle ta en titt på de. Lite mer "finlir"..

Så nu är det linser som gäller. Pga. massa invecklade saker så ska jag inte skaffa glasögon förrän jag har fått de kollat. Då sa han ifall jag får glasögon och de inte är rätt styrka osv pga mitt synfel så blir synen sämre å sämre å då kastar jag pengar i sjön på glasögon. Hur som haver ska jag testa linser nån vecka.

Nu ska de städas efter festen vi hade här igår. Vi skulle ju bara ta de lugnt men då kom Ersson, Droj å Petter hit å käkade så vi grillade och drack bärs. Sen åt vi ju upp cheesecaken jag hade gjort till idag så jag får göra nåt annat idag till dessert då vi ska äta me Jenny å Ersson. Petters tjej Fanny och också förbi. När vi hade satt oss i soffan å såg lite koncerter med ACDC och Nirvana så dök Joel, Hence, Rickard och Vikhe upp och Jenny kom förbi en sväng å såg singing bee med oss. Efter det var de bastu å då avtog de flesta så de blev bara jag, Fanny. Jonas, Ersson, Droj å Petter.

Nej fan nu ska jag göra lite nytta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0