Klart!

Äntligen är jag nöjd med min design. =) vad tycker ni?
Jag har ju lovat att jag ska börja blogga mer när min design var klar så här börjar jag lite smått.

I midsommar har vi varit i Jokkmokk i min mosters stuga, nästan hela tjocka släkten.
Några saknades och det märktes regält. Då vi kom fram fredag strax efter ett så hade folket redan sprättat första ölen.
Så de gjorde även Jonas och Stefan också. Vi åt en macka och fikade lite.
Jag hade satt ihop en musik tävling så vi gjorde den och alla var riktigt duktiga.

Därefter började dom med maten och det blev fisk för hela slanten.
Självklart hittade Anders på massa bus med barnen, bland annat så sprängde han en majsburk i elden,
vilken jävla bomb alltså. Sedan gjorde han raketet med petflaskor osv..
Han tejpade till och med upp Viktor med silver tejp i flaggstången!
Vi andra bastade och badade tunna. Sen mycket dricka och därefter fick dom smaka min dessert.
Hade gjort kaffemaräng med punchgrädde och jordgubbar. Den gick åt och alla stormälskade den!

Runt ett tiden gick jag, Jonas, Fredde och Åsa till våran stuga och
satte oss och spelade kort. När ögonen inte längre ville hänga med så
kastade vi oss i säng.

Midsommardagen var inte min höjdar dag. Vi gick och åt frukost och då fick jag en allergitablett för mina
myggbett som jag kliade sönder. Funkade helt utmärkt. Måste fixa mig sånna. =))
Efter frullen var det ta-hand-om-varandra-tid medan endel andra for ner till älven och fiskade.
Vi masserade varandras ryggar, fötter osv.

Äntligen var det dags för lunch, hamburgare såklart och självklart skulle alla mobba mig
och säga att jag visste hur man gjorde. "dom här är bättre än maxburgare" osv.. haha..
Goda var dom i alla fall men inte alls som mina burgare jag gör på max!

Efter lunchen spelade jag, jonas julia, fredde, åsa, anders, wilma och viktor kubb. Vi vann
varsin gång. därefter blev de bastu och badtunna, men jag var inte lika pigg på det denna gång.
Då alla bastade satt jag strax utanför bastun där de var varm å skönt å höll på att somna i sittande läge.
Insåg då att jag var trött så jag gick in i stugan och la mig på soffan och somnade. Sen blev
jag ivägkörd av moster och kusin som ville sitta i soffan så jag förflyttade mig till sängen.
Där sov jag i ca 2 timmar. Låg och frös under duntäcket med kläder på, tom långkalsonger så jag
hade feber. Ringde då till jobbet vid 22.30 och sa att jag inte skulle kunna jobba dagen efter. (söndag)

Folk väckte mig och jag blev irriterad så tillslut gick jag upp iaf och då åt jag två korvar vid elden och där satt vi
i säkert 1½ timme. Då folk började dra sig mot sängen så satt jag, jonas, jocke och anders uppe. Men strax försvann anders och inte långt därefter jocke.
Då bestämde jag och jonas oss för att gå till våran lilla stuga och sova. Där var åsa och fredde
fortfarande vaken så vi surrade ett tag sen somnade vi.

Vaknade igår av ett sms från mamma att de var frulle så vi gick ner och åt frukost. Självklart var de strålande sol
så vi satt ute, vilket vi gjort hela helgen. Efter frukosten gick jag och jonas och plockade ihop
alla våra grejer och sedan la vi oss på gräsen. Somnade en stund där och brände mig förstås!
Så min näsa är röööööd och mina axlar lika så. Mådde inte alls bra igår och vid 14.30 åkte vi hem.

Jonas ville visa mig Sudok så vi svängde förbi där och kollade in stugan. Grymt mysigt. Så nu har
jag tvingat Linus att ta med mig, Jonas, Ersson och Jenny till sudok en helg.
Äntligen hemma packade vi ur bilen hos mamma och sen for vi hem till oss.
Dusch, vila och mat. Sen skulle stefan ha flytoverallen som jonas hade lånat förra veckan så
vi fick åka tillbaka till mamma med den och då tvättade jonas även bilen.
Väl hemma la jag mig i soffan och svettades febrilt och vi såg en film.

Har haft feber i natt också så jag kunde inte jobba idag heller.. ;( åhh va jag tappar pengar!!!!!
Hoppas bara att febern ger sig inför imorgon då de är p-fest! Ska vara på jobbet 8.45 och så ska vi iväg, vart vet jag inte
det är bara RC och bitr. Rc som vet. Resten av gängen kommer 18.00 dit vi skulle vara.

Nu ska jag klä på mig för snart kommer viktor och då ska han skjutsa mig till pappas
bil så jag kan ta hem den. Han är i stockholm hela veckan så jag får ha hans bil då! =))

Hoppas ni orkade läsa!! =))

Kommentarer
Postat av: hanna

jag orkade läsa, såklart ;)

2009-06-24 @ 23:28:08
URL: http://sensuella.blogg.se/
Postat av: Lisa G

Jag med :D Skön midsommar du haft! tråkigt med febern bara :( Jag kommer förbi MAX i augusti ;D Kram

2009-06-29 @ 12:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0