bad update

Jag hade ju lovat en update på min födelsedag men jag fick stressa som en tok så jag hann inte med. Jag var inte ens klar när Johan dök upp. Gahh. Hur som helst, for med pappa till stan och handlade och medan han spelade rinkbandy så var jag och störde Johan och hans sömn. =))

11.30 hämtade jag pappa och då for vi till hampis och jag började baka. När maria kom halv ett så hade jag redan hunnit baka två tårtor och en rulltårta (alltså tre tårtor) Skulle baka muffins också men Maria tyckte att kladdkaka var godare så jag bakade det och insåg sen att jag inte hade nog med ägg till muffins. När kladdkakan var i ugnen färgare Maria mitt hår och sen fikade vi eftersom hon inte kunde komma på kvällen.

Maria hjälpte mig att baka såhär såg detta ut:

   
Haha, hon var inte till så mycket hjälp under bakperioden men under färgningen dög hon =)


Sen var det stress att blåsa håret och sen fick jag och Wilma hämtning av pappa till sävast. Väl där skulle jag duscha resten av kroppen, sminka mig och byta om. Även hinna med att duka fram allt fika så när Johan kom hade jag hunnit byta om och duscha. Så jag var lite otrevlig mot honom en sväng och gick och fixade håret och sminkade mig tills resten av gänget kom. Så strax efter 18-00 dök Mange, Viktor och Jonas upp. Då fick jag två böcker, en om Vattumannen och en Astrologi bok. Fick samtidigt pengar av pappa och Käthie och en skiva av Johan.

När mamma och Stefan kom fick jag läppbalsam och en läppmask från Mary Kay som jag hade önskat mig. Fick även pengar och mamma sa att hon hade beställt en conceler. Så jag är KANON NÖJD, dock ingen jäger men med pengarna jag fick kan jag köpa en hel del jäger =))

Farmor och farfar kom sent eftersom dom har fått valpar och har rätt fullt upp hemma. Och då fick jag ytterligare mer pengar och en bananstubbe =))

När alla hade åkt skulle pappa på rinkbandy IGEN och Mange åkte med honom in till stan. Jag och Vikhe drog på Max, stackarn höll på att svälta ihjäl. Jag skulle bara äta chilicheese men eftersom dom var slut (!) så blev det GI kyckling istället. Illa illa. Efter det for vikhe hem och jag gick in till Jonas, vi såg film men Jonas var rätt trött så han gick och la sig.

Tisdag: 05:30 RINGER KLOCKAN, jag studsar upp av oljudet! Fan man kan inte vara sådär svårväckt! Nåjå Jonas klev upp och for till jobbet. Jag kunde inte somna om så jag slog på tvn och såg Toon Disney i 2 timmar tills jag somnade om. Sen tog jag en duscha och städade upp allt jag stökat ner för att sen bli hämtad av Stefan och sen fara och hämta mamma och Wilma. Därefter blev det fika och forster-valpbesök hos farmor och farfar. Titta va söta dom är:


Sen skulle mamma till stan och köpa hem pizza för att dom var lat och jag och Johan skulle på ThaiTahi. Mycket god mat och sen for vi till Jimmy för Johan skulle hämta nån väska och sen hem till honom och jag hjälpte han att städa. Jag diskade, renbäddade och städade toaletten. Det är så roligt att städa hos andra, varför är det inge kul att städa hemma? Johan slumrade till en stund och jag fick väcka honom för att han inte skulle missa jobbet. Så han dumpade av mig hos Jonas och for till jobbet.

Väl hos Jonas såg jag på en film med Angelina Jolie, Changeling. Mycket bra!

Idag: 05:30 ringer klockan IDAG IGEN! Satan han måste ha nåt fel som inte vaknar!Då Jonas far kan jag än en gång inte somna om så jag slår igång The Dark Knight men somnar efter 30 minuter och vaknar av att chefen ringer och frågar vart jag är. Jag svara Boden och han säger "men du ska ju jobba nu". Isak har alltså missat idag att han hade tagit mitt pass men det löste sig. Nu har jag precis hunnit duscha och ska strax kila över på sävastgrillen och käka lunch sen stan med Mami. Kan hända att jag åker förbi Johan en sväng, inget planerat.

Ha en bra dag och hoppas jag fick med allt viktigt och även mycket oviktigt!

ps. Tack till alla er som grattade mig här och även på facebook.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha man ska aldrig utesluta någon present heller, du har ju inte fått present av mig och Isak än, dock kommer de inte heller bli någon förrän då barn bidraget kommer, Har köpt en Gåstol till Isak, de gick tyvär före så nu är jag pank. Så väntar dig ingen present då du kommer hem med i mitten på månaden. Vi saknar dig här hemma!! puss Puss

2009-02-04 @ 18:20:40
Postat av: Elin & LillSmajlet

Haha ja du fattar förmodligen att kommentaren var från mig, inte så många andra Isak du känner som behöver en gåstol... ler

Puss igen-

2009-02-04 @ 18:22:26
URL: http://www.nogg.se/kiiwi
Postat av: Karolina

Hörru, vill se en fin bild på dig i nyfärgat hår ju!

2009-02-04 @ 18:42:15
URL: http://kexxet.blogg.se/blogga
Postat av: Sara

grattis i efterskott Ida !=) bra att du uppdaterat mkt nu har jag ngt att göra på jobbet ; ) hoppas du had een superbra födelsedag. Kram på dig!

2009-02-05 @ 00:05:29
URL: http://carmenciita.blogg.se/
Postat av: hanna

Du är utmanad! Checka in min blogg! ;)

2009-02-05 @ 15:48:44
URL: http://sensuella.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0