oj vilka problem...(?)

Fick frågan igår, Vad önskar du dig när du fyller år?
Hur ska jag veta de? Det har ju nyss varit jul och jag fick allt på min önskelista. (ja jag är rätt bortskämd) Det är alltid så svårt att önska mig nåt till min födelsedag eftersom det alltid varit jul. Förut har jag sagt, "de jag inte fick i julklapp" men nu är de ju riktigt svårt. Vilket jävla problem den där tjejen har, tänker ni...Men saken är att jag försöker tänka på annat och göra annat för att slippa tänka på hur skit allt känns just nu. Som ni läste om igår så städade jag. Försöker städa bort mina bekymmer och jag är ingen städare om man säger så.

Ni som läst min nogg förr så har ni hängt med på att Mattias kommer hamna i Gällivare på sin aspirant tid, alltså ett halvår. Men ett halvår som särbo är ju inte så farligt, nej de kan jag hålla med om men då kommer han måsta jobba där i minst ett år innan han kommer till Luleå/Boden som han vill. Grejen är att Mattias inte har något alternativ än att fara till Gällivare, jag har däremot flera alternativ.
* Flytta med
* Leva som särbo
* Helt enkelt göra slut
* Ta ett uppehåll och se vart de leder då han kommer tillbaka

Förstår ni mitt dilemma? Nej säkert inte. Endel skulle säga "Älskar du honom flyttar du me, de går ju alltid att flytta tillbaka till Boden igen" andra kanske säger "Lev som särbo, du kan ju fara upp och hälsa på"  De som är mest sjukt är att jag VÄGRAR flytta upp och jag vill heller inte leva särbos så de enda jag har att välja på är ju de två sistnämnda. Förstår ni hur dåligt Mattias måste må nu, han har ingenting att säga till om då det kommer till oss. Allt är upp till mig så VAD GÖR JAG?!

Inte nog me allt de här så känns de ju som att de enda vi kan göra är slut så varför är vi fortfarande tillsammans och låtsas som ingenting? Han vill aldrig prata med mig om Gällivare, och jag kan inte sova om nätterna. Jag vaknar flera flera gånger per natt och de första jag tänker på är "gälle-JÄVLA-vare". Just nu bor vi bara...låter tiden gå. Allt blir så mycket jobbigare då han heller inte vill prata om det men han blir ju så då han är ledsen eller arg. De enda jag kan få ur honom är "det kommer lösa sig, livet går vidare vad som än händer"    vadå ska de vara till nån tröst/hjälp för mig just nu?

Jag förstår ingenting, ingen vill heller säga hur dom skulle göra i denna sist för att inte "påverka" mitt beslut, men vadå (?) de finns ingen annan än jag som tar beslutet och de jag beslutar mig för kommer kännas rätt för mig och det är MITT beslut. De enda jag har bett om är egentligen hur som skulle tänka om de var deras förhållande. Jag känner mig helt vilse i pannkakan just nu.

Både mamma och pappa har sagt att de jag känner nu kan ändras då de väl kommer till kritan men varför skulle de göra det? Denna tid känns bara som "HTG" huvudsaken tiden går. MENINGSLÖST! Ska bli riktigt skönt att få åka hem till Boden i mars och få komma bort från Umeå ett tag och skingra tankarna. Att komma hem och "bara vara" inga "måsten".

De här blogginlägget fick inte mig att tänka mindre på Gällivare. Nåjå, finns bara en som kan få mig på andra tankar. Du vet men du är darling! ;)

Kommentarer
Postat av: isabelle

jojo.. men ändå. Mp3 eller iPod är ju bättre.



Btw, lyssna in denna låt! Love it..

http://www.youtube.com/watch?v=Rf3C6rLwK0Y

2009-01-15 @ 14:47:06
URL: http://isabellestroms.blogg.se/
Postat av: Anonym

..eller denna version är bättre.. eller bäst är ju Indigos version som går på radio nu. finns dock inte på Youtube :/

2009-01-15 @ 14:48:48
URL: http://isabellestroms.blogg.se/
Postat av: Anonym

denna version är alltså bäst: http://www.youtube.com/watch?v=QYEC4TZsy-Y



du måste tycka om den..

2009-01-15 @ 18:43:56
URL: http://isabellestroms.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha den där är ju söt bara..

2009-01-15 @ 20:32:13
URL: http://isabellestroms.blogg.se/
Postat av: Fru Evelina

know the feeling... har klarat av ett år på distans i början, och nu ett halvår som särbo. Men det funkar, om man verkligen tror på förhållandet =)



lycka till med valet, välj med hjärtat!

2009-01-16 @ 10:51:32
URL: http://evelinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0