äntligen är jobbhelgen över.

Igår var Therese här med Mary Kay produkter. Det blev jag, Käthie, Elin och Linn så vi var fyra stycken i alla fall. Fick prova lite av varje och det slutade med att jag blev pank. Köpte ett basic kit för 925kr, plus att jag FICK en ögonskugga för 99kr eftersom jag var värdinna! Lycko mig och de enda jag behövde göra var att diska de vi hade fikat på för Mattias hade varit snäll och bakat en kladdkaka som alla tyckte var jätte god och tog två gånger.

Man fick skriva en lista på grejer man önskade sig så skulle Therese sen tipsa den/dom personerna om att man önskade sig just de grejerna. Tydligen hade hon ringt mamma så mamma ringde hit och frågade mig vad jag helst ville ha när jag fyllde år. Då var jag smart och sa, "Jag har ju redan beställt ett basic kit för över 900 kr som jag egentligen inte har råd med, men jag vill helst ha concilern jag hade skrivit upp" Jag tror att hon kommer ge mig pengar att betala basic kittet. Jag skulle verkligen behöva pengarna nu.

Jag tror, jag tror jag tror...? kan jag börja meningarna på något annat sätt nån gång? Nej jag tror INTE de eftersom att jag just nu inte vet speciellt mycket så jag kan ju inte säga "jag vet.." därför säger jag nu
   Jag tror ingen vet hur mycket jag vill vara i Boden nu. Ingenting är bra just nu och jag känner mig som en zombie (?) Jag går bara runt och låter tiden gå. Skulle behöva en HTG-uppgift * som Anders Simu skulle kalla det. Eftersom att jag vet att jag inte ska bo kvar här speciellt länge till så går livet bara framåt medan jag själv står still, som att slösa med livet.

Varför gör jag så? Jag borde flytta redan nu egentligen. Börja söka lägenhet i Boden och ett jobb så jag har råd med lägenhet förstås. Jag vill inte flytta hem till pappa igen, vilket egentligen bara är en tillfällig lösning och de är inte så att han har ont om utrymme. Brorsan har tre rum, ett datarum (gamla rummet), ett sovrum där han endast har en säng i stort sett och sen ett spelrum där han spenderar mesta tiden. Mitt rum har blivit lite mer av ett "ställa-av-sig-yta. Där står just nu min gamla tvbänk och mitt gamla skrivbord som innan men nu finns en soffa, tv och soffbord plus en massa annat "skrot". Farsan sa att vi skulle fixa till så att det blev mitt rum men flytta hem lockar ju fan inte. När man äntligen har fått leva själv och ha hur man vill och göra som man vill så vill man inte ha nån förälder som styr och ställer igen. Nej, det går fetbort! Dock kommer det ju bli så ändå att jag bor där så trots att de finns andra alternativ.

Maria har erbjudit mig att bli hennes inneboende juni-december eftersom Per är i Afganistan då och det vore ju som rätt så smart. Dela allt på tre istället för två men jag vill helst bo själv. Har ju ett annat ställe där jag även skulle kunna vara inneboende men vi får se hur de slutar.

JAG VILL TILL BODEN NU!!!! och så avslutar jag för ikväll!


* Huvudsaken Tiden Går-uppgift

Kommentarer
Postat av: Karolina

Ibland är livet konstigt. Man vet aldrig vad morgondagen har att erbjuda. Försöka vända det till nåt positivt, tänk framåt inte bakåt. Ha en skön och härlig dag! Kram!

2009-01-26 @ 06:41:32
URL: http://kexxet.blogg.se/blogga

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0